Veelgestelde vragen

Onderstaande vragen gelden voor de groepsaccommodaties en vakantiewoningen.

Reserveren

Kan ik online reserveren?
U kunt 24 uur per dag een boekingsaanvraag sturen via onze website. Ga naar de accommodatie van uw keuze en klik op de gewenste aankomstdatum. U komt in het boekingsaanvraagformulier dat u verder invult.

Kan ik telefonisch of per email reserveren?
Uiteraard kunt u per telefoon een reservering maken. Bel gerust! Ons tel.nr. is 0111-653672. Via de mail kunt u eveneens een reservering doen. Ons mailadres: info@indeboogerd.nl

Kan ik de accommodatie vooraf bezichtigen?
Natuurlijk wilt u graag zien wat u reserveert of waar u terecht komt. De accommodaties zijn alleen te bezichtigen wanneer deze niet verhuurd zijn en daarom vragen wij u een afspraak te maken.

Kan ik een optie nemen?
U kunt voor maximaal een week een optie nemen op een accommodatie. Als deze termijn voor u niet voldoende is neemt u dan contact met ons op.

Kan ik een afwijkend verblijf reserveren?
In sommige periodes is het ook mogelijk om op afwijkende dagen aan te komen of te vertrekken. Neemt u hiervoor gerust contact met ons op.

Wat is bij de huur inbegrepen en wat niet?
Wel inbegrepen bij de huur is:
   * WIFI
   * overig energie- en waterverbruik
Niet inbegrepen bij de huur is:
   * eindschoonmaak
   * gasverbruik (volgens meterstand)
   * bed-linnen, bad-linnen, keuken-linnen
   * toeristenbelasting

Zijn de woningen geschikt voor minder-validen?                                                                                                                                             
Onze woningen zijn niet specifiek ingericht voor minder-validen. Wel zijn er woningen die beschikken over slaapkamers en sanitair op de begane grond. Plaatsen van een douchstoel is mogelijk op verzoek. Belt u gerust om te overleggen wat mogelijk is.

Krijg ik een bevestiging ?
Wanneer u definitief gereserveerd heeft krijgt u van ons per post alle benodigde papieren toegestuurd. Waaronder een huurcontract in tweevoud waarvan wij graag één exemplaar ondertekend per omgaande retour ontvangen samen met de ingevulde namenlijst.
Ook geeft u op de huurovereenkomst aan of u wel of geen gebruik wenst te maken van de annuleringsverzekering. De voorwaarden hiervan zijn tevens bijgevoegd. 
 
Betaal ik in termijnen ?
De betalingstermijn is afhankelijk van de periode die er tussen uw reservering en uiteindelijke datum van aankomst zit. Is de boeking bijvoorbeeld kort van tevoren gemaakt en komt u binnen twee maanden dan zal de betaling in één termijn plaatsvinden. Normaal gesproken vindt de betaling in twee termijnen plaats: 50% 1 maand nadat de papieren u zijn toegestuurd en 50% 1 maand voor aankomst.
Wanneer er een jaar vooruit geboekt is vindt de betaling plaatst in 3 termijnen, te weten 25% 1 maand nadat de papieren u zijn toegestuurd, 25 % op de helft van de periode en 50% 1 maand voor aankomst.

Is annuleren mogelijk?                     
Na reserveren is annuleren alleen onder voorwaarden mogelijk. U ontvangt met de huurovereenkomst de Recron-voorwaarden voor uw verblijf en tevens de voorwaarden voor de u – optioneel - geboden groepsannuleringsverzekering.

Is veranderen van een gereserveerde periode mogelijk?
In sommige gevallen is het mogelijk de periode te wijzigen. Dit uiteraard mits tijdig aangegeven en alternatief beschikbaar.

Aankomst en vertrek

Waar kan ik de sleutel afhalen ?
Bij aankomst melden bij de receptie, daar liggen de papieren en twee sleutels klaar.
 
Wat zijn de aankomst en vertrektijden?
Een weekend is van vrijdag 16.00 uur tot zondag 20.00 uur of desgewenst tot maandag 10.00 uur.
Wanneer u tot maandagmorgen verblijft, blijven de huurkosten hetzelfde maar komt er 1 nacht extra toeristenbelasting bij.

Een midweek is van maandag 15.00 uur tot vrijdag 10.00 uur.

Voor de groepsaccommodaties Hoeve de Bosrand en Hoeve de Elzenmeet geldt voor de maanden april, mei, juni, juli, september en eerste deel oktober een verblijf tot zondagavond 20.00 uur. Wilt u tot maandagmorgen verblijven dan kan dit alleen in overleg. Deze accommodaties worden ook per halve midweek verhuurd.
Een halve midweek is van maandag 11.00 uur t/m woensdag 11.00 uur of van woensdag 13.00 uur t/m vrijdag 13.00 uur

Is het een probleem wanneer wij later arriveren ?
Wanneer u op vrijdag later denkt aan te komen dan 19.00 uur, neemt u dan gerust even telefonisch contact met ons op om een goede afspraak te maken in verband met het overhandigen van de sleutels.

Kan ik ook eerder aankomen?
Door de wisseling van groepen moeten de accommodaties worden schoongemaakt.
In overleg kunnen we bekijken of eerder aankomen mogelijk is.

Waarom moet ik een persoonslijst (namenlijst) invullen?
Wij zijn verplicht om de gegevens van alle gasten die bij ons verblijven te registreren. Hiervoor krijgt u van ons per post of per mail een persoonslijst toegestuurd. Wij zouden het bijzonder fijn vinden wanneer u het formulier thuis vast invult en bij aankomst afgeeft in de receptie.
Let op: Als u gebruik maakt van de geboden groepsannuleringsverzekering dienen we de namenlijst gelijk met de te retourneren huurovereenkomst te ontvangen i.v.m. de individuele dekking. Later toesturen is in overleg mogelijk.
 
Wordt er een borgsom gevraagd?
Ja , er wordt een borgsom gevraagd. Deze wordt binnen veertien dagen na uw verblijf per bank retour betaald , na verrekening van eventuele kosten.

Wanneer wij vertrekken en er is niemand aanwezig op de receptie, waar kunnen wij dan de sleutels inleveren ?
Aan de buitenmuur van de receptie hangt een “sleutelbox”, hierin kunt u de twee sleutels deponeren wanneer er niemand op de receptie aanwezig is.

Verblijf

Is er altijd iemand aanwezig?     
Tijdens uw aanwezigheid is er altijd iemand bereikbaar voor calamiteiten.

Hoe is de ligging van de accommodaties?  
Al onze woningen beschikken over veel privacy en een grote tuin, maar zijn op een park gelegen. ’s Avonds na 23.00 uur dient geluid buiten dusdanig te zijn dat anderen er geen last van ondervinden.

Kan ik parkeren bij de woning?                
Bij alle accommodaties is een parkeerplaats aanwezig.

Mag ik mijn huisdier meebrengen naar In de Boogerd ? 
Het meebrengen van maximaal twee huisdieren is toegestaan, hiervoor gelden verblijfsregels. Tevens rekenen we een bedrag voor hun aanwezigheid, met uitzondering van een hulphond of blindengeleidehond.

Zijn de accommodaties rookvrij?
De accommodaties zijn rookvrij. Bij alle groepsaccommodaties staat buiten een as-verzamelaar. We vragen u vriendelijk buiten te roken en de peuken in de as-verzamelaar. te deponeren.
 
Kan ik gebruik maken van WIFI?
In uw accommodatie is gratis draadloos internet beschikbaar. Heeft u problemen met inloggen of vragen, dan kunt u bij de receptie terecht.

Mag er gebarbecued worden?
Er mag bij de accommodaties gebarbecued worden. U mag uw eigen barbecue meebrengen.
Desgewenst kunt u bij ons ook een barbecue reserveren, hier zijn geen kosten aan verbonden. U dient zelf houtskool te verzorgen. De barbecue dient na gebruik schoongemaakt te worden. Zo nodig brengen wij de kosten van schoonmaken bij u in rekening.
Tevens is het gebruik van een vuurkorf toegestaan mits hieronder een onderplaat gebruikt wordt. BBQ en vuurkorf niet plaatsen op het grasveld en ook niet te dicht bij de accommodatie.

Hoe laat dienen wij stil te zijn?
De huurder dient zorg te dragen voor goede orde in en om het gebouw. Muziek of lawaai mag niet zodanig zijn dat het anderen kan hinderen. Vanaf 23.00 uur dient het buiten overal stil te zijn.

Accommodatie

Wat voor soort koffiezetapparaat is er in de accommodatie?
De accommodaties hebben 1 of 2 koffiezetapparaten (2 kannen, ieder 12 koppen). U kunt hiervoor snelfiltermaling koffie gebruiken. Filters zijn aanwezig in de accommodatie en hoeven niet te worden meegebracht.
Huis de Bron is hierop de uitzondering, hier staat een koffiezetapparaat met het gebruik van koffiefilters maat 4, deze zijn aanwezig.

Is er een vaatwasser in de accommodatie?
Alle accommodaties hebben 1 of 2 vaatwassers. Spoel- en wasmiddel wordt automatisch gedoseerd. U hoeft geen vaatwastabletten toe te voegen.
Huis de Bron is hierop de uitzondering. U dient hier zelf voor vaatwastabletten te zorgen.

Zijn vuilniszakken en toiletpapier aanwezig?
Vuilniszakken en toiletpapier moet u zelf meebrengen. Natuurlijk is er voor het eerste gebruik wel al toiletpapier ( een servicesetje ) aanwezig en een vuilniszak in de emmer.

Kunnen wij bedlinnen, handdoeken en keukendoeken huren ?
Extra's zoals laken-, handdoek- of keukendoekenpakketten zijn tegen speciale tarieven te huur. De tarieven hiervoor staan vermeld op de prijslijst bij de accommodatie. Wij verlenen geen opmaakservice van de bedden.

Waar kan ik de inventarislijst van de accommodaties vinden?
Op onze website zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. Op aanvraag sturen wij u graag een actuele inventarislijst per mail toe.

Waar kan ik het afval / oud papier / plastic deponeren ?
Uw huisafval kunt u deponeren in de grijze of groene container bij uw accommodatie. Heeft u papier of karton dan kunt u dat tegenover de receptie in het papierhok kwijt. Hiernaast staan tevens de  plasticcontainer, glascontainer en grotere afvalcontainers mocht u meer afval hebben.
Let op !: Hoeve de Elzenmeet, Hoeve de Bosrand en Hoeve Zonzijde dienen ten alle tijden hun afval hier te deponeren. Hier staan namelijk geen containers.

Faciliteiten

Kan ik ook boodschappen laten bezorgen?
Ja dat kan door onderstaande winkels:
- Spar
- Bakker
- Slager
- Snackbar

Is  er ook maaltijdverzorging / catering  mogelijk ?
Maaltijdverzorging / catering is ook mogelijk, dit wordt geleverd door de plaatselijke slager en/of horeca. Meer informatie hierover en óók over de bezorging van boodschappen kunnen wij u toesturen via de email. Neemt u gerust contact met ons op.
 
Kunnen wij ook fietsen huren ?
U kunt bij ons fietsen huren voor een dag , weekend, midweek of week.
Voor groepen is reserveren raadzaam.
Voor de geldende tarieven en reserveren kunt u contact met ons opnemen.
 
Zijn er activiteiten in de omgeving?
Er zijn diverse activiteiten in de nabije omgeving ook hierover kunnen wij u meer informatie toesturen via de email.

Kinderen

Is er kindermeubilair aanwezig?
In elke accommodatie zijn kinderbedjes en kinderstoelen aanwezig. Het aantal is afhankelijk van de grootte van de woning. Beddengoed voor de kinderbedjes moet u zelf meebrengen.
Box en extra kindermeubilair is te huur.  De tarieven hiervoor staan vermeld op de prijslijst bij de accommodatie.

 
Zijn er speciale spel-voorzieningen ?
In de woningen staat een tafelvoetbalspel en er is een sjoelbak. Buiten vindt u een tafeltennistafel
( met twee batjes en een balletje ), een schommel en voetbaldoelen , hockeysticks en een balletje.
Een voetbal dient u zelf mee te nemen.

Recreatie en activiteiten

Wat is er te doen in de omgeving?      
Hiervoor verwijzen we u naar de kolom met informatie van de V.V.V. en die met tips voor activiteiten op onze homepage. Tevens kunt u ons een email sturen met de vraag naar de adressen van leveranciers en de aanvullende informatie.

Ook kunt u eens kijken op:  http://www.badkoerier.nl/






 

In de Boogerd
Adres
Ligging
Veelgestelde vragen
Recron
© 2011 In de Boogerd - Design & Realisatie: Holiday Media